Pamirškite programas prieš agentus – ateitis yra dirbtinio intelekto sukurtos programos su agentais viduje

Atidarykite mėgstamą SaaS programą. Galbūt tai CRM, projektų stebėjimo priemonė arba finansinė informacijos suvestinė. Dabar įsivaizduokite, kad užuot spustelėję meniu ar eksportuodami ataskaitas, tiesiog paklausite: „Kodėl praėjusį mėnesį išaugo pylimas? arba „Kokios užduotys blokuoja šį sprintą?
Ir programa rodo ne tik skaičius. Tai paaiškina. Tai pabrėžia pagrindinę priežastį. Jame siūlomi tolesni veiksmai. Netgi imasi veiksmų, jei pritariate.
Tai ne svajonių scenarijus. Tai realybė, kuri šiuo metu atsiskleidžia AI agentai tampa nauju UX sluoksniu programinėje įrangoje.
Pokalbis nėra „programos prieš agentus“. Tai dviejų sujungimas – programėlės, valdomos išmaniųjų agentų, kurie galvoja su mumis, ne tik mums.


Iš Programos kaip įrankiai → Programos kaip komandos draugai
Dešimtmečius SaaS produktai veikė kaip sudėtingi skaičiuotuvai. Jie saugo duomenis, teikia informacijos suvestines ir siūlo darbo eigas. Tačiau galiausiai vartotojas atlieka sunkų kėlimą.
- Pardavimų komandos praleidžia valandas pjaustydamos CRM ataskaitas.
- Operacijų vadovai ištraukia skaičiuokles į skaidres.
- Klientų sėkmės lyderiai persekioja įžvalgas, palaidotas keliose sistemose.
Šie įrankiai yra galingi, bet vis tiek… įrankiai. Turite žinoti, kur spustelėti, ko ieškoti ir kaip sujungti taškus.
Dabar, kai AI agentai yra įterpti į programas, santykiai keičiasi. Programos nebėra tik pasyvūs įrankiai. Jie tampa aktyvūs komandos draugai – interpretuoti, patarti ir vykdyti kartu su žmonėmis.
Pagalvokite apie tai kaip apie šuolį Google Maps į Waze. Jei paprašysite, vienas parodys maršrutą. Kitas nukreipia, įspėja ir prisitaiko realiuoju laiku.
Kodėl agentai yra naujasis UX
Yra priežastis, kodėl kiekvienas pokalbis produkto strategijos ratuose galiausiai grįžta pas AI agentus. Jie atrakina keturis pagrindinius poslinkius:
1. Sumažinkite trintį
Užuot naršę 10 paspaudimų giliai į prietaisų skydelį, vartotojai gali užduoti natūralius klausimus. „Parodykite klientus, kuriems gresia dingimas antrajame ketvirtyje“. Agentas nuskaito, interpretuoja ir iškart atsako.
2. Rankenos sudėtingumas
Agentai gali suvirškinti tokias netvarkingas instrukcijas kaip „Apibendrinkite tris pagrindines produkto problemas, susijusias su palaikymo bilietais praėjusį mėnesį“. Įprastoms programoms reikalingi sudėtingi filtrai ir eksportavimas.
3. Suasmeninkite patirtį
Agentai prisimena kontekstą – jūsų vaidmenį, istoriją ir nuostatas. Finansų direktorius ir produktų vadybininkas gali užduoti tą patį klausimą ir gauti įžvalgų, pritaikytų jų požiūriui.
4. Veik, o ne tik atsakyk
Agentai neapsiriboja informacija. Jie gali pateikti Jira bilietą, išsiųsti tolesnį el. laišką arba suaktyvinti automatizavimą. Programos tampa veiksmų platformomis, o ne tik duomenų konteineriais.
Štai kodėl daugelis SaaS prietaisų skydelių pradeda jaustis pasenę. Statinė diagrama 2025 m. yra tarsi besisukantis telefonas „iPhone“ eroje.


Kas daro tai įmanoma
Agentų valdomų programų revoliucija nėra tik ažiotažas – ją įgalina tikra, greita pažanga keliuose technologijų sluoksniuose:
- Didelių kalbų modeliai (LLM): GPT-4, Claude, Mistral ir LLaMA gali suprasti sudėtingas užklausas, generuoti santraukas ir argumentuoti kontekstą.
- Agento sistemos: Įrankiai, tokie kaip „LangChain“, „Semantic Kernel“ ir „AutoGen“, leidžia kūrėjams kurti procesus žinančius kelių etapų agentus.
- API pirmasis dizainas: Šiuolaikiniai SaaS produktai jau atskleidžia API, todėl agentams lengviau pateikti užklausas ir veikti pagal duomenis.
- Atmintis ir kontekstas: Agentai dabar gali „atsiminti“ ankstesnes sąveikas, sukurdami tęstinumą visose darbo eigose.
- Atvirojo kodo AI infrastruktūra: Mažesnės sąnaudos ir greitesnis koregavimas leidžia sukurti vertikaliai būdingus agentus.
- Debesų vietinis mastelio keitimas: Mikropaslaugos ir dizainas be serverių leidžia agentams lanksčiai prisijungti prie sistemų.
Trumpai tariant, statybiniai blokai yra čia. Iššūkis yra ne tai, ar agentus galima sukurti, o ar jie gali būti pastatytas atsakingai ir produktyviai.
Ne magija – naujas intelektualių dirbtinio intelekto agentų kūrimo amatas
Kyla pagunda pamatyti AI antrųjų pilotų demonstracines versijas ir manyti, kad problema išspręsta. Tačiau sukurti naudingus agentus yra daug sunkiau, nei įterpti API raktą.
Realaus pasaulio SaaS naudojimo atvejai reikalauja:
- Domeno supratimas: Fintech agentas turi suvokti ARR, sudeginti kelis ir išgryninti kilimo ir tūpimo taką – nepainioti jų su bendraisiais terminais.
- Duomenų saugumas ir atitiktis: Tokiuose sektoriuose kaip sveikatos priežiūra ar finansai HIPAA ir SOC 2 neprivalomi. Kiekvienas agento veiksmas turi būti tikrinamas.
- Kontekstinis tikslumas: Agentai turi pagrįsti savo atsakymus patikimais duomenų šaltiniais, o ne haliucinuoti.
- Paaiškinimas: Vartotojai nori žinoti kodėl AI pateikė pasiūlymą. Juodosios dėžės elgesys griauna pasitikėjimą.
- Latencija ir UX: Greitai besikeičiančioje darbo eigoje 10 sekundžių atsakymas jaučiasi sutrikęs.
Be kruopštaus dizaino „protingi agentai“ gali greitai tapti varginantys ar net pavojingi.


Kultūros metaforos: nuo prietaisų skydelių iki antrųjų pilotų
Kad suprastume pokytį, pasiskolinkime keletą kasdienių metaforų.
- Starbucks Scribbles → Personalizuota paslauga: Seni prietaisų skydeliai yra tarsi puodeliai su užrašytu jūsų vardu – techniškai funkcionalūs, bet beasmeniai. Agentai yra tarsi barista, kuri žino jūsų užsakymą, siūlo sezoninius patiekalus ir prisimena jūsų alergijas.
- Statiniai žemėlapiai → GPS su nurodymais: Programos, naudojamos tik duomenims rodyti. Agentai veda jus per jį, įspėja apie aplinkkelius ir netgi suplanuoja sustojimus.
- Stažuotojai → Komandos draugai: GenAI buvo tarsi puikus stažuotojas, galintis parengti juodraštį ar apibendrinti, bet vis tiek reikėjo nuolatinio nurodymo. Agentai veikia kaip jaunesnieji kolegos, kurie supranta tikslus ir valdo procesus.
Šios metaforos yra ne tik linksmos – jos atskleidžia tiesą: geriausios programos neišnyks. Jie išsivystys į intelektualią aplinką, kurią valdys agentai.
Nuo „pasidaryk pats“ įrankių iki patikimų AI partnerių
Štai koks dalykas: nors agentai yra galingi, jie nėra „plug-and-play“. Paruošti antrieji pilotai dažnai žlunga, kai jie naudojami tikroje, netvarkingoje verslo aplinkoje.
- Palaikymo agentas, kuris negali pasiekti jūsų bilietų pardavimo sistemos, yra tik pokalbių robotas.
- Finansų agentas, kuris nesilaiko atitikties taisyklių, yra atsakingas.
- Produkto agentas, pamiršęs praėjusios savaitės sprinto tikslus, nelabai padeda.
Šioje naujoje bangoje laimės ne įmonės, kurios persekioja blizgius įrankius. Jie bus tie, kurie strategiškai kreipsis į agentus – suderins juos su verslo rezultatais, integruos su esamomis sistemomis ir nustatys apsauginius turėklus.
Tam reikia mąstyti apie produktą, o ne tik techninį sumanymą.


Didesnis paveikslas
Per ateinančius 12–18 mėnesių nustosime diskutuoti apie „programas prieš agentus“. Nebus prasmės.
Tiesiog kaip pirmiausia mobilusis prieš dešimtmetį tapo numatytuoju lūkesčiu, agentas pirmas taps nauja norma.
Kiekvienas produktas paaiškins save.
Kiekvienas vartotojas turės antrąjį pilotą.
Kiekviena sąsaja mąstys su jumis.
Tai nėra žmonių pakeitimas. Tai apie laiko grąžinimą jiems:
- Klientų sėkmės atstovai sutelkia dėmesį į santykius, o ne į duomenų įvedimą.
- Gydytojai daugiausia dėmesio skiria pacientams, o ne dokumentų tvarkymui.
- Vadovai sutelkia dėmesį į strategiją, o ne rankinį ataskaitų teikimą.
Padaryta teisingai, agentai nepakeičia žmogaus prisilietimo – jie išvalo netvarką, kad galėtume ja naudotis daugiau.
„SaaS“ ateitis nėra „programos prieš agentus“. tai programėlės, kurias teikia agentai. Klausimas ne tas, ar jūsų gaminys pritaikys šį pokytį, o kaip greitai ir efektyviai tai padarysite.
„Spritle Software“ padeda komandoms kurti ir įdiegti agentų valdomas programas, kurios yra kontekstinės, saugios ir orientuotos į rezultatus. Jei esate pasirengęs ne tik naudoti prietaisų skydelius, bet ir kurti patirtį, kurioje agentai yra tikri komandos draugai, pakalbėkime.


